uşa de la intrare

sâmbătă, 2 iunie 2012

Politică la scara blogului - ziua a 16a.Joacă ursul pe tarabă / Că-i sătul de-atâta...treabă!

din nou, pentru cititorii de +18 ani.
Stimaţi alegători, n-a fost chip să vă mai înveselesc. Natura m-a pus la punct, în traducere liberă mi-a plouat direct în pat. De trei zile alerg ca Agripina, după materiale, după lemne, după nimicuri din astea de n-ar trebui neam de neamul muierii să alerge după ele.
Cu ocazia asta, am stat la o bârfă electorală ţeapănă, că tare n-am avut ocazia, în campania asta; bârfă din aia muntenească, de n-am iertat nici găinile de prin bătăturile candidaţilor.
Făcând naveta între firma de prelucrat cherestea şi casă, am observat ceva de-a dreptul sublim: nu există centimetru pătrat din oraş, sau secundă din timp, să nu dai de salariaţii primăriei, fiecare în maşina personală.
Fetele, care aveţi treabă să vă strecuraţi la câte un secsuleţ scurt sau la câte o plimbare romantică pe centură, aşteptaţi să treacă nenorocita asta de campanie, că nici chiloţii jos n-aveţi timp să vi-i daţi, şi primăria e alături de voi, în gr
eaua încercare.
Ca să trec mai departe, trebuie să reiau aceeaşi precizare făcută şi în urmă cu 3 ani, deşi sunt supărată că mai e nevoie s-o fac. Credeam că m-am făcut înţeleasă:
COCOŞEI, NU MAI PLICTISIŢI TELEFOANELE ANUNŢÂNDU-L PE PRIMAR, CÂND STAU CU LUNGU DE VORBĂ SAU CÂND URC ÎN MAŞINA DIRECTORULUI LUI !
Nimic din ceea ce fac eu pe lumea asta nu mă obligă să mă ruşinez, şi, ca să vă scutesc de minute adiţionale la telefon, îl anunţ eu. Şi nu-i mai daţi postările mele salvate în word, că-mi atenuaţi din efect. În clipa în care eu o să trebuiască să merg incognito prin sat, cu peruca în cap şi cu ochelarii de sudură la ochi, mă scuip singură, contra vântului.
Zilnic stau de vorbă cu radio-emisio-receptori de-ai primarului, pentru că este relaxare maximă să mă prefac idioată. Încercaţi asta, face cât o şedinţă de masaj profesionist. Staţi de vorbă cu un tutan lovit în tâmplă, şi lăsaţi-vă în voia lui, lăsaţi-l să creadă că sunteţi cel mai prost din curtea şcolii, iar el e fondatorul KGB-ului de nişă.
Mi s-a reproşat că nu sunt imparţială, aşa cum am prom
is, ci fac campanie PSD-ului. Citez: "Cam dai în primar". Ce faaaac? Mă abţin atât cât pot, de o lună încoace, da' nu cred că trece campania până nu-i dau drumul, că prea mă gâdilaţi.
Băi, frecăţei cu ceai de tei, când o să-mi fie mie frică să calc p'ân satul meu, puteţi să mă împuşcaţi!
Moon al vostru ştie că eu nu lucrez în grup, niciodată nu stau la dispoziţia unei echipe, am încercat o data şi era să mă urc pe pereţi de draci. Nimeni nu-mi poate dicta ce şi cum să scriu. De aia îmi văd de Arici Pogoniciul meu de blog. Dar, repet, vă mănâncă la başcheţi!
...
În credinţa populară, cine cântă Sorcova sau joacă Ursul în afara
perioadei Sărbătorilor de iarnă, se trezeşte cu bube pe cur. Iar fetele, de vor cânta la fluier, cât fluierul le vor creşte ţâţele.
Vorbind de urs, m-a impresionat foarte plăcut un obicei particular al locuitorilor din Godineştii Vulturenilor (nu ştiu dacă aveţi idee pe unde e aşezarea asta, undeva prin Bacău).
Oamenii ăştia şi-au dorit atât de tare să umble cu ursul, încât şi-au făcut unul din papură smotocită, pentru că nu aveau unul real. Poate credeţi că bat câmpii, dar nu mă provocaţi la etnografie şi folclor. Eu mă documentez, aveţi aici sursa.
Aşa, şi deci au urs ecologic, plus încă un obicei. Nimic nu ştiţi! Au Cerbul cu caprele. Fix ca în tabloul ăla de pe carpetele persane, cu Cerbi adăpându-se.
Obiceiul trebuie să fie foarte mişto, deşi nu mi-e clar de unde naiba găsesc ei stuf ?! În fine, poate sună ironic, dar chiar ar fi bine să-i invităm de Sărbători aici, mai ales că noi n-avem obiceiuri din astea emblematice. În echipa oficială a dansatorilor este şi fostul lor primar, şi bătrânii satului... Ciudat e că, de-atâţia ani de când e pe la noi, primarul nu ne-a pomenit niciodată de obiceiul lor, dar, dacă staţi un pic şi analizaţi.... ceva-ceva ar fi în sângele lui, adică: n-am eu blană de urs adevărat, dar nişte stuf tot găsesc !
Nu despre primar era vorba în titlu, nu vă mai re
peziţi să vă faceţi vânt precum calul de băşină. Era vorba de Frăţilă fonţonar la primărie. Drăgălaşul de el, le-a arătat curul la unii, alaltăieri. Şi bâţâia din el, ca Baloo din Cartea Junglei. Văzui poza pe site la pesedişti.
Uite-aşa, ca să arate el că e scula sculelor , din partea primăriei, şi dacă a zis şeful că drumul de Valea Nehoiului nu se asfaltează, el trebuie să fie Fifi Şorici, acolo!
Băi, să nu te strâmbi ca pisica la arpacaş, că ăia de le-ai arătat tu curul au fost fraieri, la faza asta. Dacă nu umblai tu ca Tapatunga din tribul Bangtu, cu un brusture în faţă, tot Nehoiul, un leu să nu-mi fi dat! Te băteam de stăteai cu iaurt pe buci, o lună! Nu mai puteam eu de amenzi şi de pudoarea ta! Când jumuliţi ca disperaţii bannerele, noaptea şi daţi cu căcat pe uşi şi pe garduri, nu vă vede nimeni, doar nu mă vedea pe mine când îţi confiscam nădragii. Veneai la pitic cu tu-tu din brusturi. Tu eşti ursul din şaradă, tura asta.
Lasă-ţi, băi, loc de bună-ziua, că nici Guru n-o să trăiască, cât Matusalem, o sfecli-o şi el din vreo pastilă minune sau de atâta stress, şi freci ceapa, pe urmă! Nici dracu nu te ia în serios. Cât te costă, băi, să fii om? Munca mumă-tii şi-a lu tată-tu, ca să scoată om din tine, educaţia din primii 7 ani, s
-a anulat de dragul Luceafărului ?
...
Uitam să zic că a avut loc ediţia a doua a Săndelionului, unde i-am dat o mână de ajutor primarului, ca de fiecare dată, şi le-am spus tuturor vecinilor că numa' lu' tanti Mioara i-a adus lemne moca. Efectul n-a fost cel scontat, pentru că ei ştiau deja şi spumegau, că ei cotizează la pensionari şi Mioara, nu...
Aşa că, în sfânta tradiţie în care primarul îşi repară greşelile după ce citeşte observaţiile mele, este invitat să le aducă lemne tuturor vecinilor. A mai pocnit o petardă, cum că i-ar fi dat unuia autorizaţie pentru service auto, pe strada mea. Atunci să te ţii! În sfârşit, o să am şi eu ProTv pe stradă!
Ca să nu mai ziceţi că-s cârcotaşă, analizaţi cu atenţie fluturaşii electorali ai primarului, ăia mici pe care v
i i-a dat la pomană, la cantină. Ăia pe care scrie că Dumnezeu l-a călăuzit şi alea-alea....iar pe faţă scrie: Omul FAFTELOR, nu al vorbelor. Ce-i aia FAFTĂ ?
Ce dracu, dom'le, la câte profesoare de română sunt în partidul ăla, nu s-a uitat nimeni pe fluturaş? Doamna Mia n-a corectat-o sigur, nu ajungea aşa la tipar. O fi corectat-o doamna aceea cu buturii goi ? Mă scuzaţi, dar dacă vă puneţi fuste mini la parizerele alea... Zic şi eu, poate n-o fi corectat aia, deşi am văzut cum scrie pe facebook "poop" (alternativă la "te pup") şi substituie grupul de litere "că" , cu mircărescul "k". Am o admiraţie faţă de cei care scriu cu "k", îmi vine să sting ţigara pe ei.
Ce să vă mai zic, aştept ziua de maine, tre' să am bateriile încărcate la aparat, că e zi specială, e ultima duminică din campanie.