uşa de la intrare

duminică, 8 mai 2016

Pâș, pâș, suntem în campanie!


          Frenezie mare, la debutul campaniei electorale! E un fel de prohod mai elastic, la modul că nu se dă ocol doar bisericii, ci întregului oraș. Nu tu vuvuzele, nu tu porta-voce, nu bannere, nu steaguri, nu brichete, nu pixuri, nu tocitori, nu găleți, nu pelerine.
Vorba românului, c'est un grande bataille de jeux, frate!
          Azi, la piață, nu tu un șorț, nu sacoșă, nu basma, nu mușama. M-am simțit ofensată. Eu, care-s veșnic pusă pe căpătuială și nimica ca pomana nu-i, m-am trezit că trebuie să-mi cumpăr sacoșă. E prima oară când mi se întâmplă așa ceva în campanie și sunt șocată. La ce bătaia dracului e pe funcția de primar, ar fi trebuit să se dea șorțuri de șantung și fețe de masă din Damasc. În afară de domnu Manea, care-a mai scăpat câte-o prescure, pe ici, pe colo, pân-acum, unu n-ați dat o eugenie. Nu e frumos, că a fost Duminica Tomii, azi se face milostenie.
Eh, unde sunt vremurile alea când se dădea, de la un plic de bicarbonat, pân la materiale de casă?! Bre, nea Liță, odihni-te-ar Dumnezeu, ce adevărăciune de masă ai dat într-o campanie, de ziua matale, care pica peste vreo 5 luni, da n-are importanță, că mare boier ai fost, de-aia te-a plâns tot satul! Să nu mă mai duc eu cu Cristi Grigore pe stadion și să ne dea afară gealații, pardon, forțele de ordine? Că fluierasem în biserică, da'  ne-am dus și noi, na, ca un vicepreședinte cu secretara lui, s-o vedem pe Panda Madam. Totul e amintire...
          Apropo, m-am luat cu introducțiunea și am uitat să vă spun că am avut o viziune în care mi s-a arătat o tanti, palidă, slabă, serafică, cred că era sfântă sau ceva, semăna cu Paraschiva din profil, și a zis că anul ăsta, alegerile sunt sub semnul lui M. Circumspectă, am întrebat-o dacă e urare sau înjurătură, na, suntem la curent cu dicționarele alternative suburbane, dar a zis că nu, primar va fi unul cu litera M. Pe modelul  ”cei patru evangheliști erau trei, Luca și Matei”, am ales să dezbat la scara blogului campania M-urilor, și, dintre cei trei,  aleg doi pe care eu îi consider cu toate lecțiile la zi, cu programe, echipe, propuneri de candidați, cu o anumită densitate a ideilor și soluțiilor pentru orașul ăsta:
          Milea și Morărașu, cu cele două echipe în spate, PSD și PNL.
          Uite-așa, vor fi doar doi, pentru că nu suport geometria în nimic, nici în politică, nici în amor, nici în prietenie, nici în dușmănie. Deci, fără figuri. Unul va fi într-un punct al dreptei și celălalt va fi într-un alt punct  al dreptei; de fapt, al stângii.
          Sunt convinsă că domnul Manea nu se va supăra că nu apare în secțiunea ”alegem de-a-n blogulea”, ba chiar va fi mulțumit și își va vedea liniștit de campanie. Mai sunt convinsă și de faptul că nu s-a supărat prea tare că l-am corectat, am făcut-o cu bunăvoință. Dacă am sărit calul, vă rog să mă scuzați și transmiteți-i domnului învățător care s-a veselit la citirea articolului în care eu eram prezentată ca o depravată, că în limba română nu există cuvântul ”aibe”. O fi vreo firmă care tricotează șosete flaușate pe vapor, dar nu conjunctivul prezent III al lui ”a avea”.
          Revenim la candidații Milea și Morărașu.
          Domnilor, dimpreună cu echipele dvs, dacă aveți ceva să ne spuneți, ca să transmitem cuviincios la public, vă stăm la dispoziție.
          Am urmărit cu atenție sloganurile dumneavoatră; atent alese, ca să nu dați greș. Mergeau și un pic mai curajoase.
          La domnul Milea a făcut tipograful o giumbușlucărie, l-a luat valul, dar trecem cu vederea.        Apreciem că ați mers pe trendul  #unițsalvăm, e bine, atinge zona online și le reamintește cetățenilor că am ratat ultimul restart.
          La domnul Morărașu se simte o influență umanistă, a punctat fix pe latura asta. Apropo, mi-a plăcut sloganul domnului Ovidiu Anghel, a prins segmentul 40-70 la fix!
         Să n-aud vorbe-n târg, nu am nici cea mai mică contribuție la vreunul dintre ele. Sunt 2 candidați într-un județ din Muntenia care au acceptat sloganurile mele, pentru că au inițiat un concurs și mie mi-a plăcut să mă bag cu sugestii. Vi le spun după alegeri.
         Domnilor, ce să vă zic, la mine pe blog veți avea alte sloganuri, așa e treaba p-aici, promit că o să vă-mpăcați cu ele.
         Mâine le veți afla, dimpreună cu Decalogul Învingătorului, sau cum să faceți să câștigați cu 200%. Cum să nu se poată? Acum 4 ani s-a putut.
...
Serios, n-aveți nici o brichetă, nici un pix, un suvenir, ceva? Săracilor!