uşa de la intrare

vineri, 24 septembrie 2010

"TOAMNA BUZOIANĂ" - original fake version

cu dedicaţie pentru naşu-mare!

Să-ncepem cu o binecuvântată şi creştinească rugăciune:
Dă-le Doamne, sănătate şi viaţă lungă, celor care au hotărât să nu se mai organizeze Festivalul "Toamna Buzoiană" , la Nehoiu! Dacă a fost hotărârea piticului, eliminăm rugăciunea şi invocăm băieţii care administrează cazanele de smoală şi butoaiele de pucioasă.
Nu vă repeziţi cu poala de pietre spre mine, pentru că ştiu eu ce borş mănânc aici! Stimatul nehoian, care nu-şi bucură sufletul cu nici un spectacol, cât e anul de lung, era fericit cu amărâtul ăsta de festival, dar, pentru două seri de spectacol, care mai întâi au fost patru, apoi au rămas trei şi la urmă două, pe principiul "CEI PATRU EVANGHELIŞTI ERAU TREI, LUCA ŞI MATEI", deci pentru două seri de spectacol, se cheltuia cât pentru un an. Şi , Doamne iartă-mă, că am luat-o razna de tot, dar nu intrau toţi banii la pitic în chimir! Chemaţi-vă vecinii, prietenii, că nu mai pupaţi a doua oară declaraţie ca asta, în care , recunosc , nu ciordeşte piticul tot, pentru el!!! Păi dar, nici n-avea cum, că pe afiş scria întâi, cu litere cât sticla de vin Babanu, Consiliul Judeţean Buzău, apoi Centrul de Creaţie şi Recreaţie şi ce mai conservă ei p-acolo, şi abia mai pe la urmă figura şi piticul cu primăria şi Casa de Cultură, deşi banul era aşa, mai de la buget. Săru-mâna domnu preşedinte de la Consiliul Judeţean, nu de dumneavoastră ziceam de rău, că dădeaţi şi dumneavoastră cât puteaţi, dar mie mi-era drag de escadrila de la Cultură! Veneau unii dintre ei cu nişte băşini pe ei, de ziceai că sunt organizatorii Eurovisionului, plimbau nişte mape şi ţăcăneau nişte pixuri, şi dădeau ei nişte ordine peste tot, de nu mai avea loc piticul nici să treacă p-acolo!
Cel mai simpatic şi inofensiv era nea Tavi, pe care trebuia să-l ajut de fiecare dată să aranjeze expoziţia de artă populară, indiferent ce conţinea ea, deoarece el nu mai reuşea. Nu te pui cu ţuica de Nehoiu, că te dovedeşte! De exemplu, o mare doamnă a cântecului românesc, n-a vrut s-o încerce, dar s-a riscat cu sticla de wiskey, şi s-a făcut RAN-GĂ! Nu vă spun cine e, că mi-a fost chiar simpatică. Nea Tavi se făcuse mausoleu, ea la fel, trebuia pregătit colţul cu artă populară din zona de unde venea ea, pentru că acolo i se lua interviu de la TV, şi eu eram înspăimântată că habar n-aveam care sunt iile care se potrivesc la care fote şi la care bete. O întreb pe doamna: E bine aşa? Ştiţi, eu sunt doar bibliotecara, ştiu aşa, din bâjbâială, cam care sunt motivele populare. Şi-mi zice ea: Lasă-le dreacu aşa! E foarte bine! E perfect! Ia un wiskey!
Mai era una.... organizatoare! Aia făcea preselecţia şi selecţia! Era zmetie bine făcută, ea, o leac cam sasie, nu se uita pe unde vedea. Cu ceva referinţe în ale....profesiei ei, deşi nu ştiu ce dracu era pe acolo. Era şi interpretă, băga cu recital la urmă, după concurs. Şi aia, dacă era vorba de vreo concurentă mai frumoasă şi mai bine făcută, n-o trecea de selecţie, sau nu pupa aia premiu. Oricum, premiile ştiţi cum se dau, veneau cu ele gata făcute. Toţi nehoienii îşi amintesc cu drag de unul zgubilitic, cu cobza, nu era prea zdravăn la cap, dar avea talent şi mai era şi gagicar. Ăla a venit de vreo 4 ori la Nehoiu.
Şi ce urgie şi delir în public!!!! Când a venit nea Dan de la Pătârlagele, rupt de beat, şi striga la Marioara Murărescu : Făăăăăă, Marioarooooo!!!!
Da, era distracţie, dar era şi muncă multă, ani şi ani am aranjat scenă, decor, expoziţii, fă invitaţii, du-le, fă cafele, întreabă musafirii dacă se simt bine, deşi îmi venea să sting ţigara pe unii... şi nici dracu nu mi-a zis măcar mulţumesc!
Mai venea o tanti, creatoare de artă, vestită ea, şi pricepută, cu bornagic şi ţesături din lână, dar se credea atât de preţioasă, că vorbea şi aia cam în răspăr cu noi, de ziceai că suntem cu norma la ea pe plantaţie, până m-am zburlit o dată la ea şi s-a liniştit.
Eeeiii, bine că s-a dus Festivalul, deşi sub formă de spectacol şi atât, era frumos! Să nu fi fost şi concurs, şi cazare, şi masă, şi nebunie! Treceau şanteuzele pe hol, prin Casa de Cultură, cu nişte fake-uri de ţoale pe ele, cu rujuri roşii şi parfumuri grele, dar lăsau la baie nişte mizerii, de-ţi exploda ficatul!
Aşaaaa, şi am stat şi m-am gândit, chiar dacă Toamna Buzoiană nu mai e de competenţa Direcţiei pentru cultură, şi e acum la Direcţia pentru Agricultură (fostă Ziua Recoltei), permiteţi să interpretez, totuşi, în amintirea ei, un prea-frumos cântec popular, cover după "Spune, spune hoţ bătrân/ spune, caii când se fură/ noaptea pe fulgerătură". Daţi drumul la muzică, la acordeon, şi urmăriţi versurile de dedesubt. Îmi aparţin, am descoperit ce talent uriaş zăcea în mine! Nu am făcut coregrafia, deoarece am văzut scris pe net, că domnul director de la casa de Cultură e coregraf, aşa că nu mă bag. Deci, îl aştept pe Naşu-mare, Florin Lungu, să-mi dea un wiskey, că lui i-am dedicat frumosul cântec. El l-a lasat pe căpitan fără cal! Maestre, muzica!



Hai, haaaai,

Şi-am zis verde lemn de prun, măăăăăi,

Şi-am zis verde lemn de prun,

Am pierdut un cal de-ăl bun,

Îl lăsai legat la drum, măăăăăi!


Of,of,of,ooof

Îl lăsai legat c-o aţă,

Noaptea , până dimineaţă,

Drept la casaaaa mândrii-n faaaţăăăă.


Hai, haaaaiiii

Îi pusei ham şi zăbaaalăăă

Îi pusei ham şi zăbală,

Şi-i lăsai şi orz în oală

Cât stătui cu mândra-n poaalăăăă,


Of, of,of,oooof,

Până m-a iubit mândra,

Calul meu nu mai era

Şi-atunci chemai potera, măăiii


Hai,haaaiii,

Calu iute de-mi găsiţi, măăiii,

Calu iute de-mi găsiţi

Vă dau pământ şi arginţi

Ca boierii să trăiţi, măăiii


Of,of,of,oooof

Şi cine mi l-a furaat

La beci să fie-aruncat

Bătut şi apoi udat, măăiiii.


Hai, haaaaiii

Căpitane stai aşa, măăiii,

Căpitane, stai aşa

Că şi aur de ne-ai da

Calul nu-l vei mai vedea, măăiii


Of,of,of,ooof,

Calul nu ţi-a fost furat,

Singur el s-a dezlegat

Şi la altul a plecat, măăiii


Hai,haaiii,

Că i-ai dat apă săraatăăă,

Că i-ai dat apă sărată

Ovăz, la un an o dată,

Şi-ăla din găleată spartăăă


Of,of,of,ooof,

Şi s-a dus la alt stăpân

Că are suflet mai bun

Nu-l lasă noaptea pe drum, măăiii


Hai,haaiii,

Şi-i dă pat de fân mai moaaleee,

Şi-i dă pat de fân mai moale

Nu-i dă cu biciu-n spinare

Nici în cap, nici la picioareeee


Of,of,of,ooooof

Căpitane, treaba ta

Dar de-ai s-o ţii tot aşa

Chiar şi cîinii ţi-or pleca, măăiii


Hai, haaiii,

C-aşa-i de la Dumnezeu, măăiii

C-aşa-i de la Dumnezeu

Să te lase toţi la greu

Cînd nu le mai dai un leu, măăiii...

Căpitane de judeţ, măăiii

Nu le face la cai preţ

Că te trezeşti dimineaţa

Vine altu, sparge piaaţaaa...

Şi-ţi strică mercurialu,

Îţi ia mândraaa,îţi ia şi caluuu!!!