uşa de la intrare

sâmbătă, 30 octombrie 2010

Petrochimie pe pâine

sau: Cremă albă de ghete, cu dulceaţă de mure

Mă intrigă, de ceva vreme, la Tv, promovarea agresivă a unui produs care se pretinde a fi alimentar, deşi ,cea mai potrivită utilizare ar fi pentru a unge balamalele porţii ,sau pe cele ale uşilor de la garaj. MARGARINA!
Cu multă vreme înainte de a se institui obligaţia de a se preciza pe eticheta produselor, compoziţia lor, ştiam, chiar de la un prieten care a studiat chimie alimentară, că margarina nu este produs alimentar. Istoria ei îi asigură titlul de produs artificial. Ştim că a fost concepută în perioada celui de-al doilea război mondial, când untul devenise produs de lux, şi a asigurat raţia soldaţilor de pe front, tocmai pentru că nu se altera. Dacă ar fi expusă într-un muzeu prima cutie apărută pe piaţă, cu siguranţă ar fi la fel de proaspătă ca-n prima zi.
Cum să mănânci ceva care a ajuns pastă, prin încălzire agresivă a uleiurilor, hidrogenare şi folosire de catalizatori din nichel!!!, care să-i asigure vâscozitatea, rezultând o structură moleculară asemănătoare cu cea a ...plasticului ?
Deci, ca să înţeleg, când nu mai e pe raft margarină, şi am nevoie urgent de ea, pot să-mi cumpăr foarte bine o muşama! Sau, o copertă de caiet!
Devine clar că metabolizarea grăsimilor din ea nu aduce lucruri bune pentru organism, şi sistemul imunitar pierde, cărămidă după cărămidă.
Nu mi-a plăcut niciodată margarina, recunosc că am folosit-o cândva la preparat nişte dulciuri, era must have in procesul fabricatiei. Nici nu mă gândesc să conving pe cineva că ea nu e bună! Nu! Consumă fiecare ceea ce doreşte, în cantităţile pe care le doreşte! Nici nu promovez pe piaţă un produs alternativ, deci nu derulez politici concurenţiale. Mă deranjează, însă, că este atât de promovat la televizor produsul! De către cine, şi cui se adresează? De către o sportivă celebră, Nadia Comăneci- un simbol preţios al românilor, şi-l recomandă copiilor!!! Ne transmite rezultatul experimentului pe care ea însăşi l-a făcut, pe copilul ei, asigurându-se astfel, că are parte de Omega-3, aceasta piatră filosofală a sănătăţii! Pentru doritori,incă se mai găsesc pe piaţă capsulele de untură de peşte, cu care ne-am (în)dopat în copilărie, iar alt Omega... nu m-a tentat decât scris pe un ceas, cu care îmi pot cumpăra vreo două tiruri de margarină, să avem peste veacuri.Oare câtă margarină din aia omegoasă, o fi mâncat fiul Nadiei? Pot să mă lansez cu o cifră, care are valoare, doar dacă e desenată? ZERO! Câţi bani poţi să încasezi pentru o astfel de reclamă? Sigur, într-o lume a comercialului, poţi apărea în faţa publicului consumator, muşcând dintr-o surcea de molid, plescăind pofticios yummy-yummy şi explicând ce valoare nutritivă are fibra de celuloză din savurosul gimnosperm!
Să punem întrebări ce păzeşte FAO? O mai fi existând, organismul ăsta? Dar CNA-ul? Parcă deschisese o ofensivă producătorului de margarină!
Să admitem că nu m-am născut prea idioată, şi înţeleg politica la nivel mondial, atât în ceea ce priveşte industria producătoare de medicamente, care este ceva mai profitabilă decât cea de armament convenţional şi neconvenţional, o înţeleg şi pe cea a marilor producători de alimente; la fel, convenţionale şi neconvenţionale. Dar de ce ţii tu morţiş, proprietar de media, să promovezi nişte aberaţii, şi mai ales nişte otrăvuri, doar pentru că asta îţi umple casieria? Nu mai discutăm despre produsele alea fito-bio stimulatoare, care fac minuni din aparatul cardiovascular, din imunitate şi din erecţie, cărora li se face reclamă la televiziunea de garsonieră. Nu comentăm calitatea emisiunilor sau a moderatorilor, se uită cine vrea, am mai comentat asta, pe diferite tonuri Dar tocmai pentru că acolo se masează un public larg.... !?! Când apare un tip foarte virulent, care chiar are bune intenţii să demaşte lista cu otrăvuri dintr-o amărâtă de napolitană sau dintr-o sticluţă cu suc, când apare câte-o blondă cu silicoanele de-a dura pe masă, spunând ce efecte miraculoase ar avea nu ştiu ce buruiană, care nu creste decat pe o strada din Koreea.
Ne întoarcem la margarină? E musai, că pe lângă Nadia Comăneci, şi-a făcut- graţios- loc, o frumuseţe de femeie, care arată mult mai spectaculos ca la 20 de ani, deşi are dublu, este vorba de Anca Ţurcaşiu. Ea ne explică de ce este superbă: deoarece, de 20 de ani încoace, a renunţat la grăsimile periculoase şi a adoptat regimul lacto-ovo-buruienist. Şi bobinează la margarină pe pâine! Senzaţional! Nu, senzaţional nu-i destul, fii cool! Cum să zici de margarină că e lacto- , când ea e prezentă în mânerul umbreleler şi în ambalajul cremei mele de călcâie???
Contractul semnat de cele două doamne, cu firma producatoare, pe care noi, românii o cunoaştem ca fiind aia cu detergenţii, trebuie că e foarte avantajos, dar e stupid, cel puţin, să vii în faţa publicului cu propriul copil, să ne vorbeşti despre margarina minune. A avut grijă să nu-i dea copilului, pe parcursul reclamei, nici măcar o îmbucătură! El se joacă, face lego, dar nu muşcă din nylon! Lasă că muşcă fraierii! Ce mai urmează, oare , să ni se recomande, în dietă? Că pate de ficat roz-fuchsia, am văzut. Avea cineva pe masă, era desfăcut ambalajul un pic, şi se vedea roz ciclam!!! Am întrebat-o pe doamna respectivă: Mâncaţi aşa ceva? Şi a zis: nu eu, pun nepoţeilor la pacheţel!
Mă gândesc, eu, înţeleptul de carton presat, e suficient să-i ignorăm pe ăştia cu vopsele şi nailoane în alimente, sau să procedăm tot ca doamna cu pateul, care a continuat: Lasă, fată, că şi noi, când eram mici, mâncam găinaţ de prin curte! Mâncam, că încurcam găinaţii cu dudele negre, şi le luam la rând, dar ăla e Salpetru de Chile , am învăţat despre el la agricultură, e îngrăşământ! Se descompune, nu stă nealterat 50 de ani!
Vine sezonul bomboanelor de pom! Am experimentat şi chestia asta, din greşeală. Am uitat printre globuri şi decoraţiuni de Crăciun, o bomboană învelită în staniol, care avea formă de glob. După UN AN..... era la fel. Mirosea a ciocolată, avea culoare ciocolatei... N-am gustat, dar ce surpriză aş fi avut, dacă încercam!
Azi nu punem poze, nu merită produsul pe care l-am comentat, punem muzică. Fără dedicaţie. E ceva ce-mi place mie, şi n-are grăsimi hidrogenate!