uşa de la intrare

vineri, 25 martie 2011

Filme care trebuie evitate !


Cei care folosiţi forma pentru plural a imperativului "trebuie", menajaţi-vă activitatea cardiacă, şi nu vă bucuraţi că am călcat în strachina limbii române; n-am călcat. Şi am alergie dermatiformă, când aud cuvântul "trebuiesc".
Trecem brusc la dezvoltarea subiectului promis în titlu , şi vă spun direct: Nu vreţi să vedeţi filmul "The Road"- 2009 !!!
Eu am vrut, şi nu a ieşit tocmai bine, experimentul.
Făceam un inventar al filmelor pe care le-am scăpat în ultimii doi ani, şi îmi atrage atenţia, Ioana, asupra ăstuia. Cică: cre că-i bun, că e cu ăla, şi mai bun, Viggo Mortensen!
După ce am organizat noi, ad-hoc, un colocviu ştiinţific, privind cetăţenia şi mai ales, etnia lui Viggo, am zis să şi vizionăm filmul.
Am omis nişte chestii absolut obligatorii, şi anume să verificăm ce premii au săltat ăştia cu filmul The Road, şi mai ales ce părere au cinefilii. Am descărcat ca disperata, filmul.... era cam ciudat ce vedeam eu la potrivirea scenelor cu subtitrarea, dar mi-am zis: Ete, na, parcă e primul film cu atrocităţi, pe care-l văd! Deşi, mărturisesc că sunt foarte sensibilă la chestii care presupun acte de sadism. Şi am dat drumul la film. Începe plat şi de fapt, n-are început. E un fel de început al sfârşitului. Filmul are vreo 10-12 personaje, dar e atât de static şi concentrat pe o singură scenă generică, încât poţi jura că sunt doar două personaje. Este înfricoşător cum se poate regiza o simulare de postapocalipsă! Şi totuşi, e atât de real, pentru că lupta pentru supravieţuire presupune nişte acţiuni uluitoare! N-o mai lungim, ca pe guma de mestecat, tot filmul e înţesat cu antropofagi- canibali - şi oricât de tare am îndrăgit personajul Hannibal Lecter, vă spun eu, că ăla era bebeluş pe lângă ce vedeţi în The Road. Lecter nu avea depozit de alimente, care să conţină câteva zeci de cadavre sau... carne vie. Nimic nu recomandă filmul ăsta: nici povestea, nici rolurile, nici personajele, nici imaginea, nici coloana sonoră, nici situaţiile, nici intriga, nici măcar drama, care are proporţii hiperbolizate.
În concluzie, nu vreţi să vedeţi The Road!