uşa de la intrare

marți, 2 martie 2010

FUM ALB LA PRIMĂRIE. HABEMUS VICEM ?!?


De vreo două zile tot iese fum alb de la primărie. O fi de la hârtiile pe care le bagă pe foc, piticul, sau face Mia focul cu ulei de motor, sau.... Aoleu! Mă tot întreabă cititorii pe blog dacă ştiu ceva de schimbarea vicelui? Era sa scriu vice cu V mare, dar nu e cazul. În primul rând pentru că nu trebuie, în al doilea rând pentru că cel care a deţinut cam prea mult funcţia asta, până acum, n-a avut sânge-n instalaţie, şi nici...glande anexe, şi în al treilea rând pentru că nici cel ce va veni mare postelnic, nu va beneficia de onoruri, ci doar de obligaţii şi poziţia sând drepţi în faţa piticului, şi repetând , cu sau fără dicţie: Da, să trăiţi!
Deocamdată habar n-am cine o să fie vice, aşa că să nu te superi, mon cher, că te iau la unşpe metri, că nu ştiu cine eşti. Zise unul pe blog la mine că eşti Vali Lupea de pe Valea Nehoiului. Să-ţi trăiască familia, habar n-am cine-i Vali Lupea, cred că e un tip mic de statură şi brunet, care mi-a dat un wiskey după alegerile locale, în 2008. E! dacă eşti ăla, nu te pun la panoul de onoare la mine pe blog, că eşti simpatic! Nici nu trebuie să ai performanţe, trebuie doar să-ţi încasezi salariul, şi să continui să mă saluţi pe stradă,cum ai făcut şi până acum. Sper că ai o calitate în plus faţă de predecesorul tău. Dacă te pun în metru comparativ cu funcţionarii din primărie,la capitolul bună-creştere, eşti în avantaj net.
Bine că e vorba de un bărbat, că mă gândeam cu groază că a mai promovat piticul vreo dametă, şi nu că mi-ar influenţa astrele, dar lor le şi intră imediat în cap că sunt Alfele şi Omegele Universului.
Dar poate am şi eu curioziţăţile mele de femeie, ce dracu a făcut fostul vice? A câştigat la Loteria SUA, a călcat strâmb.... a fluierat în biserică.... Indiferent ce ai făcut, trebuia să-i dai o smardoială piticului la plecare, că te-a ţinut de portar la primăria aia, şi ai stricat dracului şi toate relaţiile de prietenie, cu toată lumea.
Îmi amintesc de anii 1992-1994, ce prieteni buni eram, eu şi vicele şi alţi vreo câţiva colegi, şi a doua zi după ce a fost ales vice, mă lua cu :dumneavoastră domnişoară, nu-i mai ajungeai la fes... Mi se face greaţă. Ştie el de ce. Că m-a lucrat la comanda piticului, sau, mă rog, a crezut el că mă lucrează. Nicuşor tătuţule, ai tot dispreţul meu, şi să nu prea treci pe acelaşi trotuar dacă mă vezi. Ce noroc că nevasta ta e o tipă adorabilă, pe care o preţuiesc,că aveam chef să scriu mai multe p-aici! Sper să fi accesat o funcţie mai acătării, că dacă te-a dat piticul afară, n-ai nici un calificativ!
Deci avem alt vice. Repet, nu e util, dar e obligatoriu.
Oare pe tanti aia care se dădea mare avocată ( şi era de fapt exclusă de prin toate barourile), de-i pusese piticul la dispozitie apartament si privilegii garantate, o fi dat-o afară?
Că de mult mă frământa apariţia-i misterioasă şi dădusem şi eu nişte Google searchuri pe net, ca să văd cine e. Ce să fac, curiozitatea mea maladivă!
Am târât de o mare gripă, o săptămână, şi nu am coborât la Nehoiu down-town, dar promit să mă duc să văd despre ce-i vorba. La serviciu nu mă reped, că încă e frig, şi am oase sensibiloase. Noul vice nu cred să intrebe de mine.
M-aţi tot întrebat de ce nu mai postez despre Nehoiu şi despre pitic. Cineva a forţat cu părerea că am ajuns la o înţelegere cu piticul. Singura înţelegere la care aş putea să ajung cu el este în legătură cu secţia la care ar alege să fie internat, în caz că-mi iese în cale: ortopedie sau arşi.
Şi am o grămadă de treabă acum, am de lucru la nişte documente, nu mi-am dorit asta, dar dacă e musai, cu plăcere!
Staţi să vină primăvara, să se redeschidă terasa Bambuu, ca să vedem ce se mai petrece!
Deci, cine e vice acum ?