uşa de la intrare

luni, 28 februarie 2011

Patima nopţii...


şi liniştea de după...
A fost noaptea Oscarurilor! Pentru mine, când e vorba de Olimpiadele Iernii, Formula 1 şi Oscar, nu e noapte, nu e somn, nu e ceas.
Am reuşit să mă detaşez de evenimentele naţionale de mare anvergură, cum ar fi divorţul lui Iri şi congresul udemereului, unde am avut ocazia, a nu ştiu câta oară, să ascultăm cu emoţie de român, imnul Ungariei, inaintea celui românesc, unde noul preşedinte se angajează să sprijine guvernul sau opoziţia din Ungaria, şi să se implice în problemele lor... Mi-aş fi dorit să văd o urmă de iritare pe faţa lui Crin, când, ca şi reprezentant al unui partid NAŢIONAL, şi-a auzit imnul, al treilea în ordinea intonării... Şi cea mai tare fază mi se pare că udemereul insistă să li se acorde cetăţenilor români de etnie maghiară, şi cetăţenia ungară. Habar nu are că, în felul acesta, ei vor obţine lejer, mult râvnita viză de SUA, şi se vor mai împuţina.
Spun, deci, că mi-am îndreptat cu greu concentrarea pe Oscaruri.
Am avut ceva emoţii, dar am avut şi sufletul împăcat, la final.
După cum ştim, şi la Oscar, e ca şi la orice alt mare festival, sau gală internaţională. Câştigă cine are o poveste, un mesaj de transmis. Nu e ca la alegerile electorale,unde câştigă cine pupă mai mulţi copii, sau cine îi pocneşte cu pixelul albastru , sau cine croşetează ciorapi în direct.
Şi este clar că The King's Speech, a venit cu povestea. Una reală, pe care nici cetăţenii britanici n-au prea învăţat-o la istorie, ea petrecându-se în epoca în care "media" nu era la mare zvâc. Mai ales că Regatul britanic avea fel de fel de colonii, în care nu ajungeau bârfele privind defectele fizice sau morale ale monarhilor. A fost foarte bine ales momentul unui astfel de film, mai ales că pretenţioasa Casă Regală a Marii Britanii a fost destul de scăzută în popularitate şi simpatie, după moartea Dianei. Ori, acum era nevoie de o cosmetizare a ei, fiind în prag de nuntă a anului.
Filmul mi se pare excepţional, iar actorul..... nici că se putea altul mai bun! E limpede că trebuia să joace Colin Firth, rolul Lui George al VI-lea, pentru că doar un actor de şcoală teatrală British putea să intre în universul unui astfel de personaj. Iar Firth a absolvit un colegiu regal şi a lucrat în manieră british.
Aş fi fost fericită, ca şi mulţi alţi iubitori ai filmului, dacă şi Helena Bonham Carter ar fi obţinut premiul pentru rol secundar, dar... n-a fost să fie!
Despre Geoffrey Rush, în rolul lui Lionel Logue, profesorul de logopedie neconfirmat de şcoli specifice, nici nu mai vorbim! Are un rol extraordinar, şi presară umor de calitate peste toată intriga, eticheta, sau drama.
King's Speech a fost la mare bătălie cu Black Swan care este, de asemenea, un film superb conceput şi realizat, cu mica precizare a cârcotaşei Lecteriţe, că a fost dus uuuuşor în nişa horrorului. Era suficient să se sublinieze dualismul sau contopirea alb/negru- ingenuu/frivol - bine/rău, însă Aronofsky a mai înfipt şi nişte cioburi şi nişte pile de unghii, pe ici, pe colo. Iar Natalie Portman, a fost nevoită să ia pe umeri greul rolului (interpretare-coregrafie), cu cel al personajului. Probabil, de aceea i-a fost recompensat talentul, cu premiul pentru cea mai bună actriţă în rol principal.
The Fighter, şi Inception, chiar nu erau filme de trofeu, dar la nominalizare...la chestii de sunet, nişte imagine...merg. Nici The Social Network nu e film de trofeu, dar coloană sonoră, are!
În orice caz, The King's Speech a prins patru "bucăţi", din douăsprezece, aşa că mergem acasă liniştiţi.
Vă recomand filmele premiate la toate categoriile, eu nu am apucat să văd vreo două, dar toate merită! Până la urmă, toate sunt bune, dar numai câte unul din fiecare categorie, trage jarul pe turta lui. Sigur că fiind noi, se găsesc mai greu la "piratache", dar se găsesc. Nu au apărut DVDrip-urile, dar merg Xvid-urile, de nu se poate!
A! Am uitat de rochii!!!! Ca de obicei, stai cu rasuflarea taiata, cand e vorba de tinute. Mie mi s-a parut cea mai... socant de frumoasa si spectaculoasa, rochia rosu pompeian a Sandrei Bullock. Superbe si cea a Scarlettei Johanson, realizata de Dolce Gabanna, si cea de culoarea plum, a Nathaliei Portman.
Spectaculoasă si rochia Nicolei Kidman, buchisită de amicul Galliano.
LISTA COMPLETĂ A CÂŞTIGĂTORILOR PREMIILOR OSCAR 2011
Cel mai bun film: "Discursul
regelui/ The King"s Speech"
Cel mai bun regizor: T
om Hooper - " Discursul regelui/ The King"s Speech"
Cea mai bună actriţă în rol principal: Natalie Portman - "Lebăda neagră/ Black Swan"
Cel mai bun actor în rol principal: Colin
Firth - "Discursul regelui/ The King"s Speech"
Cel mai bun actor în rol
secundar: Christian Bale - "The Fighter"
Cea mai bună actriţă în rol secundar: Melissa Leo - "The Fighter"
Cel mai bun scenariu adaptat: "Reţeaua de Socializare/ The Social Network"
Cel mai bun scenariu origin
al: "Discursul regelui/ The King"s Speech"
Cel mai bun film de animaţie: "Toy Story 3"
Cea mai bună regie artistică: "Alice în Ţara Minunilor" de Tim Burton
Cea mai bună imagine: "Începutul/ Inception" de Christopher Nolan
Cele mai bune costume: "Alice în Ţara Minunilor"
Cel mai bun machia
j: "The Wolfman"
Cel mai bun l
ungmetraj documentar: "Inside Job"
Cel mai bun scurtmetraj documentar: "Strangers
No More"
Cel mai bun mixaj de sun
et: "Începutul/ Inception"
Cel mai bun montaj de sunet: "Începutul/ Inception"
Cel mai bun montaj: "Reţeaua de socializare/ The Social Network"
Cel mai bun film într-o limbă străină: "In A Better World" de Susanne Bier
Cel mai bun scurtmetraj: "God of Love"
Cel mai bun scurt
metraj animat: "The Lost Thing"
Cele mai bune efecte vizuale: "Începutul/ Inception"
Cea mai bună coloană sonoră: "Reţeaua de socializare/ The Social Network"
Cel mai bun cântec: "Toy Story 3" - "We Belong Together"