uşa de la intrare

luni, 23 aprilie 2012

Politică la scara blo(g)ului - ziua a doua, cam pe la vremea ceaiului

Nu se poate campanie fără tematică, slogan şi imn. Ce naiba, ori suntem profesionişti, ori nu mai suntem !?
Ne cam încurcă termenele astea pentru depunerea candidaturilor, şi nu avem la ora asta decât trei candidaţi prezumtivi. Pentru fofâlca (nu pot să-i zic doamnă) cu ambiţii de consilieră, deşi nu poate citi sau scrie un cuvânt cu atâtea consoane( mai lejer fiindu-i să pronunţe unul cu trei vocale consecutive), facem precizarea că "prezumtiv" e de bine.
Deci, mai aşteptăm până se afişează gladiatorii, să-i luăm de la panou, că doar n-o să bat la uşa Biroului de Circumscripţie, să le spun că la mine se scrie cronica alegerilor locale, tura asta. Ăia-s băieţi cu pantofii lustruiţi şi părul lins, magistraţi, lucrează numa' şi numa' cu legea pe masă şi cu ziarişti acreditaţi .Slavă Domnului că nu mai e ăla sifilitic, de stătea beat rangă 3 zile şi alerga toate muierile prin primărie. O fi ieşit la pensie.
Domnu' Dan (Diaconescu), vă rog frumos, poate găsesc un pic de înţelegere la dumneavoastră, că vorbim ca de la plopist la plopist, dvs. fiind la fel de autentic ca şi mine, în lumea jurnalismului. Nu vreţi să vă grăbiţi oleac' cu desemnarea candidatului din partea PPDD, la Nehoiu? Că nu se poate să nu intraţi în competiţie! Ce naiba, doar sunteţi armata salvării, lapidatorul de ciocoi! Apropo, domnu' Dan, nu sună bine "ciocoi", noi pe aici folosim alte sufixe, suntem mai drăgăstoşi, unul cu altul, munteni blajini, nu cojani cărpănoşi. Zicem cioculeţ, sau ciocuţ. În fine, dvs. ştiţi mai bine, că doar aşa aţi făcut avere, exploatând tembelismul multora. Numa' nu ştiu, zău, de ce sunteţi invidios pe 2-3 milioane de euro, acolo, pe care le face câte un primar, în mod cinstit?
Să ştiţi că eu, mai că nu v-aş permite să le ziceţi ciocoi, primarilor. Că, dacă faci pe din două profitul dintr-un tun, sau dacă iei o şpagă de câteva zeci de mii de euro, nu înseamnă că asupreşti poporul, care nici măcar habar nu are. Deci, ce nu ştii, nu poate să-ţi facă rău.
Hai, că nu mă dau prinsă aşa uşor! Mai deschid şi eu un Dex, măcar când sprijn geamul cu el, să nu se trântească. Am văzut că ciocoi înseamnă şi ciocârlan, adică partenerul ciocârliei , dar nu se potriveşte nici aşa: "
Pasăre sedentară de talie mică, cu un moț pe cap, cu picioare lungi și cu penaj brun-cenușiu". Nu, n-are nici picioare lungi, nici moţ pe cap, dar aşa vă place dvs. să râdeţi de oameni, domnu' Dan! Doar n-om asocia tot manualul de ornitologie, cu primarul.
Parcă avem şi UNPR, nu? Găsim un candidat şi acolo, sau facem nişte jmenozeli electorale, şi-l susţinem pe unul dintr-ăilalţi?
Dacă sunteţi omenoşi şi daţi la toată lumea brichete , pixuri, ligheane şi tocitori, vă fac un slogan frumos, bătut cu cristale Ceaicovschi.
Îmi pare rău pentru ceilalţi, dar piticul va avea o strofă în plus, la imn.
E singurul care mi-a trimis cozonac şi vin. Nu contează că acum o lună a fost 1 şi 8 Martie, şi am fost singura lui salariată căreia nu i-a dat măcar o frunză de dafin, cum nici de Crăciun n-am fost în schemă, dar mi-a dat acum. Orice vot contează. De-aia mă mir, la ce-o fi stricat cozonacul pe mine?
Am uitat să vă mai dau un sfat, până ne organizăm definitv cu listele astea: Încercaţi să rămâneţi voi înşivă, să nu apăreţi brusc, îmbrăcaţi ca nişte ginerici, doar pentru că aşa v-a spus vouă PR-ul. Intr-un anturaj oficial, ceremonios,toti suntem obligati sa respectăm un dress code, dar, în mijlocul oamenilor, pe teren, fiţi relaxaţi! Oricum, pantofi mai urâţi ca ai primarului, nu reuşiţi să aveţi !
Băi, să nu stricaţi banii pe plase, că nu le poartă nici dracu, la cumpărături! Puneţi pariu cu mine că o să stea un om lângă masa de bagaje, la Bigsmart, să-şi noteze cine are plasă cu PSD sau cu PDL?
Ştiu că-s cârcotaşă, dar ,nu mai faceţi voi , mârţoagă bătrână să meargă-n buiestru. Nimic din firea mea nu pot schimba.
Aşa că, lăsaţi-le dracu' de plase, că şi acum mi-aduc aminte cum striga prin piaţă, în campanie, săracu primar de la Vipereşti: Luaţi plasă cu Geoană!
A luat plasă şi Geoană, a luat plasă şi primarul vipereştean. La toţi le vine rândul.
Ne vedem mâine, tot aici, la scara blogului!