uşa de la intrare

miercuri, 16 mai 2012

Politică la scara blogului - ziua a 12a. Noi avem reclame, nu programe!

Sunteţi nemulţumiţi, nu-i aşa?
Ce să vă fac, fraţilor, dacă ăştia şi-au lipit mutrele pe toate gardurile, şi atât?
Aoleu, nici nu mai am răbdare să ajung la Săndel, să comentez fotografia, fir-ar a dracu' de cămaşă, zici c-a primi
t-o de pomană!
Deci, stau toţi cu ochii ca pe dami
geana cu gaz şi nu scot la vedere programele.
Băi, deci, voi aveţi senzaţia că noi n-am mai văz't mutre pe pereţi?
Dacă vreau să mă uit la poze, mă uit la Mark Harmon, nu la voi!
Am ieşit şi eu prin târg, duminică ( ziceai că-s Betty Boop), să văd care-i încălzirea candidaţilor, mă gândeam că e cu vuvuzele, cu cocardele, cu mingi de rumeguş, cu grătare...
Vax! Nu mişca nimeni, ziceai că-i în Harry Potter şi Talismanele Morţii, prin oraş. Pe la 10, se deplasa spre piaţă, exact ca o armată de termite, echipa PNL; rapid, în grup, cu direcţie prestabilită. Nu aveau vuvuzele. Mă rog, ca să vă simţiţi voi bine, aveau vreo două. N-am înţeles de ce nu i-a luat Săndel doar pe cei care candidează pentru o funcţie, şi a mai luat şi majorete, să se ţină după ei. Nu mai bodogăniţi atâta, că nu vorbesc de alea tinere, vorbesc de alea de-au scris manualul de istorie postbelică a curvăsărelii... a-hăă, erau la modă când era lupu' căţel!
Bă, cum dracu să te duci cu "Vasilca" prin sat (Vasilca e un obicei vechi, rusesc, de iarnă, similar sorcovei de la noi), când tu ai în echipă oameni care-s doctori, sunt profesori, foşti deputaţi,muncitori,ce naiba mai sunt p-acolo! Ia-i pe cei care-s candidaţi şi treci pe la tarabe cu ei, dacă aşa se face campania, dar nu plictiseşti alegătorii cu balast!
Staţi să răsuflu greu, că o ţin de multă vreme în suflet: Oricum nu votez PNL, tura asta, nici dacă se scoală mama din morţi! M-aţi păcălit o singură dată, am crezut că găsesc sprijin la voi, că înţelegeţi la alt nivel cerinţele unui oraş care oferă foarte puţin generaţiilor tinere, dar n-aţi făcut altceva decât să executaţi nişte ordine furibunde.
A fost o vreme când PNL era partid ţeapăn, la Nehoiu. Îmi amintesc echipa lor, acum câţiva ani, era o campanie de alegeri generale, parcă, şi au trecut toţi prin centrul Nehoiului (venise în vizită Mona Muscă şi încă cineva, de la nivel central). Aplauda lumea trecerea lor. Ţi se făcea pielea găinii, să-i fi văzut cum arătau. Elită, frate! Erau, unul şi unul! Intelectuali adevăraţi, nu din ăştia din bezna sistemului. Erau: doctorul Istrate, Diaconu de la finanţe, familia Gociu, domnul Iovan, d-naCojocaru de la liceu... Aoleu, ce ţeapăn trecea doamna pe sub geamurile piticului, pe lângă primărie, şi ce forţă reprezenta ea, la vremea aia! Conducea un liceu cu o mână de lider autentic (pe vremea aia, liceul se numea liceu, nu atelier), de-aia nu mai putea ea, de mofturile cuiva!
Nu mai trăiesc eu s-o văd plină de mândrie şi de autoritate! În fine, toţi peneliştii erau de 5 stele.
Se cunoştea rasa şi diferenţa. Erau ei şi restul lumii. Primarul era la PSD. El este mai stângist decât mine, în sânge. Are ADN-ul plin de doctrină de stânga, dar e oportunist, mai înainte de toate.
La vremea aia, PNL era condus de Tăriceanu. A venit în vizită la Nehoiu, de inundaţii. Am urmărit reacţiile tuturor, când a trecut Tăriceanu printre gazde şi invitaţi. S-au pişat pe ei. Scurt, fără menajamente, fără termeni literari. Am văzut fel de fel de delegaţii, cu fel de fel de oameni, venind în vizită la Nehoiu. Tăriceanu a fost singurul în faţa căruia n-avea suflare nici piticul. Când s-au adunat în jurul mesei tehnice şi au început să desfăşoare hărţi, din tot comitetul ăla de urgenţă, erau doar doi cu mutre "high grade steel", de ofiţeri nemţi (n-am voie să zic nazişti, nu?): Tăriceanu şi Angelescu de laDirecţia Silvică. Restul era featuring; bomboane pe tartă, pistoale cu apă.
Cam ăsta era PNL!
Am înţeles strategia, ulterior. Partidul avea nevoie de vad în zona Nehoiu şi nu putea fi asigurat decât de pitic. L-au primit la ei, iar el le-a asigurat notă de trecere. Care a fost sacrificiul?
PNL n-a mai fost la fel. S-a amestecat orzul cu neghina, s-au adus toate matrafelniţele pe posturi de conducere, în organizaţii de femei, s-au încrucişat castele...
Apropo, organizaţia de femei nu e prea activă, în campania asta! Mă rog, nu văd preşedinta în frontline! Era umăr la umăr cu directorul liceului, acum patru ani! Amândoi lipsesc. S-or fi certat. Cu câţi nu m-am certat şi eu, într-un an?
Aşadar, aş fi curioasă să-i întreb pe peneliştii ăia pur-sânge, cum se simt acum? Doar confortabil. Sau, nici?
Să ajungă ditamai omul, şi la propriu şi la figurat, să adune semnături de la toţi agaricii, sau să le falsifice pe ale ălora care n-ar fi semnat nici morţi... e grav; grav pentru demnitatea lui, făcută cocoloş.
...
Vorbeam la început despre programe. N-au apărut. Am intrat buzna la PSD, duminică, am cerut voie să fotografiez uşa pe care nişte giboni ştirbi au mâzgălit-o cu vopsea şi am întrebat dacă au un program. Se lucra la el. E destul de lung. E interesant.
Mi-l amintesc pe cel al PNL, din 2008. V-aş ruga, dacă aveţi vreunul pe acasă, să mi-l aduceţi şi mie să-l scanez şi să-l public. Să vedem ce naiba au promis acum 4 ani şi ce au făcut. Pentru că nu e frumos să vii şi anul ăsta tot cu programul ăla. Ştim că nu l-a ajutat guvernarea pe primar, dar...îl ştiam şahist, cel puţin campion de scară de bloc . Eu cred că nu mai vine cu program, şi a dat-o în coadă de peşte: Continuăm programul de modernizare şi bla,bla,bla. Care dracu modernizare, că e Fukushima, aici ?!
S-aduceţi programul ăla, care îl aveţi, şi aş dori şi o poză de-a candidatului. Am senzaţia că e nevoie de Memo-plus, pentru mine.Asta pentru că... parcă-parcă are acelaşi slogan ca şi data trecută: Omul faptelor, nu al vorbelor. Într-un episod viitor, o să enumerăm faptele.
Am ajuns la pozăăăăăăăăă! Bre, domnu' primar (de 5 ani nu i-am mai zis domn, parcă simt nevoia), las-o-n mă-sa de poză! Te-ai calicit să ţi-o facă vreun băieţaş, moca, şi ai ieşit ca Ilie Moromete la şedinţa de fonciire. Doamne Fereşte! Ăla-i guler? Mototolit ca naiba! Înseamnă că e doamna plecată. Sau, nu ?
Apropo de imagine, întotdeauna ţi-am dat sfaturi bune şi n-ai dat măcar o bomboană! Nici n-ai vrut să înveţi nimic despre ciorapi, dar nici cămaşă cu mânecă scurtă să nu mai porţi, poa' să fie canicula de pe lume! După vârsta de 60 de ani, nu e frumos să ieşi cu braţele goale.
Aş mai dori, ca cetăţean scârbit de maniera în care se desfăşoară campania, să nu mai daţi unii, altora, cu rahat şi cu vopsea pe geamuri, îndiferent cine aţi fi voi, pentru că nu suntem obligaţi să suportăm noi, cetăţenii, idiotismele voastre! E oraşul nostru, e vai de capul lui de oraş, arată ca dracu, dar nu vrem să vedem cât sunteţi de nesimţiţi, unii!
Dacă vrea un plus de imagine, domnu' primar, n-ar trebui să aştepte reclamaţiile, râzând pe sub nas, ci, ar trebui să repare în scurt, toate distrugerile care apar peste noapte. Asta face un gospodar, şi, un gospodar nu se foloseşte de ultraşi. Ne-am săturat de golăneli de şcoală de corecţie şi de glume de autobază, sau de tabăra Năvodari.
Domnilor candidaţi de la PSD şi PDL, v-am ciordit pozele de pe blogurile voastre, căci nu le-am găsit la panoul public. Nu ieşea piticul prea bine în evidenţă, cu voi! Poate îmi trimiteţi şi nişte poze adevărate. Voi n-aveţi portofoliu?
Domnu' Manea, să-mi trimiteţi un făraş de mici, că v-am făcut publicitate! V-aţi pus poza lângă primar, să se ia norocul la dvs!