uşa de la intrare

duminică, 6 mai 2012

Politică la scara blogului - ziua a 7a. Veşnicia s-a născut la sate

În ziua a şaptea ar fi trebuit să ne odihnim. De unde avem noi, oare, modelul ăsta?
Să ne ierţi, Doamne, rătăcim ca nişte oi capii! Dar, vin alegerile, Doamne, nici nu ştii ce balamuceală e p-aici!
Începuseram să prezentăm candidaţii. Data trecută aţi făcut cunoştinţă cu toporaşii violet ai lu' domnu' Dănuţ. Băi, deci n-am văzut atâta violenţă, cum să vă gândiţi la toporaş ca la o unealtă criminală? Ce, suntem la curs la domnu' general Abraham, aici? Toporaşul e floricica aia violet, gingaşă. I se mai spune "trei fraţi pătaţi". Acu' să vă văd, cum vă fuge logica asociată!
Numa' piticul se prinde, după ce citeşte postările mele, în format print. Nu citeşte pe desktop, că el e tradiţionalist.
O fi având băieţii lui şmecheri, care umblă la pancreaşii calculatoarelor, dar, dacă dă scaraoţchi şi îmi dispare măcar pentru o secundă, blogul, e tristeţe mare! Eu sunt fată salon- greu de crezut, dar am o fineţe excepţională- până când sunt bruscată. După aia, răstorn sertarele în mijlocul străzii. Iese unguroiaca din mine, de n-o mai aduni de prin colţuri!
Dispar bloguri şi ziare peste noapte, dar sper să nu-mi stricaţi jucăriile, chiar dacă am conţinutul blogului salvat în 'şpe adrese, că eu nu mă socotesc cu hackericii, ci cu cine trebuie.
Despre ce vorbeam, oare? A! De liste, zic. Hai cu egalarea, că prea se detaşaseră PPDDiştii!
Avem oferta Partidului Verde. Aplauze!
Staţi, că nu e clar! Domnu' Cernea, dumneavoastră sunteţi cu Partidul Verde, sau Garcea? Că, ştiţi, eu vă susţin mereu pe Daily Cotcodac, şi n-aş vrea să gafez.
Deci, dvs. sunteţi la Mişcarea Verzilor, aia cu agrarienii, sau acarienii, sau cum le-o fi zicând. Tare mai aveţi imaginaţie când denumiţi partide, bre!
Acum că ne-am lămurit că e vorba de ăia cu Garcea, să ne şi informăm un pic. Nici dracu n-a auzit de ei la Nehoiu. Dacă n-am auzit eu, care-s mai ştecheră, vă daţi seama care e cota de popularitate! Dar, facem paşi mici, ca să înregistrăm progrese mari.
Să cităm din statutul Partidului Verde, că aşa e cinstit.
(2) Numele partidului este Partidul Verde, prescurtat PV şi semnul electoral Floarea -Soarelui cu o corolă de 7 stele în 5 colţuri; sub floarea-soarelui scrie Verzii. Floarea -soarelui (vezi desenele) este reprezentată de un capitul care, în alb-negru, prezintă petalele albe, centrul său (staminele) este negru, iar deasupra are o corolă de 7 stele cu 5 colţuri. În color petalele sunt galbene mărginite cu verde iar centrul maro… Verzii, în varianta alb-negru se scrie cu litere pline, în varianta color cu verde. Stelele sunt semihaşurate în varianta alb-negru şi galbene în varianta color.
Băi, deci, aţi înţeles, sau trebuie să vă desenez floarea-soare' acum?
N-aţi făcut botanică la şcoală?
Floarea soarelui (Helianthus annuus) este o plantă anuală din familia Asteraceae. Nimic nu ştiţi!
Este foarte interesant că între anii electorali nu funcţionează la Nehoiu, decât PDL şi PSD, fiind în opoziţie în Consiliul local, iar celelalte partide nu exită.
Cu o lună înainte de alegeri, se fac sedii noi: în blocuri, în vagoane dezafectate, în fânării, în podul primăriei...
Dom'ne, aşa e legea, aşa facem!
Partidul verde vine cu un suflu nou. Atât de nou, că e pentru prima oară în patruş' patru de ani de domiciliu continuu în Nehoiu, când nu cunosc un candidat la primărie.
Candidatul este COCÎI IONEL, mai mic cu vreo douazeci de ani ca mine, de unde să ştiu cine e? O fi fost omul pe la şcoli şi s-a întors în satul lui, căci, unde să fie veşnicia mai filosofică, decât la sat? Ştim despre el că e inginer .
Ia să vedem acum, echipa pe care şi-a încropit-o. Sau, e făcută tot la apelul de seară, ca aia de la PPDD? Hmm, se simte strategia piticului, el e cu oamenii simpli, cu muncitorii şi cu ţăranii, le umflă capul că ei sunt moţul de la bască, ei sunt primari în satul lor...

























Deci, să vorbim cu lista în faţă:
Tinerii e temelia, fraţilor! Ce de-a copii cruzi! Vreo trei, abia au împlinit vârsta legală pentru a candida. Aproape jumătate din ei au până în 30 de ani. Nu contează că sunt casnici. Munca e pentru roşii, nu pentru verzi.
Eram sigură că o să mi se atragă atenţia să nu generalizez, aşa că vă prezint şi excepţia:
La poziţia 18, avem o doamnă Beteringhe, care a plecat spre frumoasa vârstă de 72 de ani. Felicitări, stimată doamnă, pentru energia pe care o aveţi, astfel încât să vă doriţi să candidaţi pentru verzi.
Apropo de numele doamnei: Bâsca Rozilei este un sat în care numele BETERINGHE, RĂDUCA sau AVRĂMESCU sunt mai frecvente decât rândunele pe sârma de telegraf.
Vă daţi seama, domnu' Mocanu, ce repede găseau clone pentru oamenii de pe lista asta? La două case, găseşti clona. Pentru dvs. au adus ceteraş de la Bacău.
Fiindcă veni vorba de amărâtul ăla, cred că e cumplit ce se întâmplă în sufletul lui. Să te trezeşti dintr-o dată, cu avocaţi, cu instanţe, cu presă în jurul tău, pentru câţiva euro cu cât s-a ales...
Eu l-aş ruga pe dl. Mocanu adevăratu' să aibă grijă de el, să-i promită că nu i se va întâmpla nimic, pentru că o chestiune ca asta poate să aducă atâta disperare în sufletul nefericitului, încât să facă vreo prostie, să-şi ia viaţa. Ajutaţi-l să treacă peste asta, domnu' Mocanu, pentru că e mai greu pentru el, decât pentru dvs! I-am văzut poza în ziar, e vai de crucea lui!
Aşadar, v-am prezentat şi verzii, da? Cum adică, n-am zis mai nimic de ei? Ce să zic? N-aţi văzut lista, n-aţi observat că toti sunt din Basca Rozilei, afar' de ultima, care e din Păltineni?
Ştiţi cum e cu fraternitatea dintre bâsceni şi păltineni? Cam cum era cu ungurenii şi măgurenii, când eram eu tânără şi mergeam la discotecă la Măgura. Între cele două sate ieşea o troscăneală şi-un omor, de cugea sângele pe toate ţambrele.
Deci, Partidul Verde e regional, are celulă numa' pe zona Bâsca, ceea ce le dorim aşa să şi rămână. Ei sunt cu ecologizarea, cu conservarea pădurilor, cu alea-alea...
Copăcei, care păduri, tătuţu, că vi le-au luat de sub nas pe toate? În ultimii 5 ani v-au venit stăpâni noi. Ce dracu să mai conservaţi? Abia de aveţi voie să vă duceţi la bureţi, în pădure.
Ne vedem sănătoşi, tot aici,la scara blogului!